مهمترین راههای ورود شیطان

مهمترین راههای ورود شیطان


اول - ضعف اعتقادی


دوم -  گناه : شیطان از راه گناه وارد مملکت بدن می شود . با نگاه حرام ( از راه چشم ) – دروغ  ، غیبت ، تهمت ( گناه زبانی ) - یا قدرت طلبی  ...


سوم  - دلبستگی ها  : دل بسته به مقام و قدرت و زن وفرزند .


چهارم -  رزایل اخلاقی  :  هررزیله ای می تواند ورود شیطان را به مملکت تن انسان محیا کند


پنجم – خرافه گرایی  : کار های عقلانی شیطان در آن راه ندارد – اما این خرافات است که مجور ورود شیطان را می دهد

قوانین و مقررات مربوط به خانواده شاهد و ای


قوانین و مقررات مربوط به خانواده شاهد و ای

تعاریف :

شهید : کسی است  که جان خود را در راه انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن و یا دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار نثار نموده و یا می نماید 


به نقل از سایت بنیاد شهید 

ادامه مطلب ...

من شرمنده توام – دکتر شریعتی



(قرآن ! من شرمنده توام – دکتر شریعتی) 



قرآن ! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در 

کوچه مان آوازت بلند می شود همه از هم می پرسند " چه کسی مرده است؟ "

 

چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا ترا برای مردگان ما نازل کرده 

است 


قرآن ! من شرمنده توام اگر ترا از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه 

نشین مبدل کرده ام .


یکی ذوق می کند که ترا بر روی برنج نوشته،‌ یکی ذوق میکند که ترا 

فرش کرده ،‌یکی ذوق می کند که ترابا طلا نوشته ، ‌یکی به خود می 

بالد که ترا در کوچک ترین قطع ممکن منتشر کرده و …  آیا واقعا خدا ترا 

فرستاده تا موزه سازی کنیم ؟


قرآن! من شرمنده توام اگر حتی آنان که تو را می خوانند و ترا می 

شنوند ،‌ آن چنان به پایت می نشینند که خلایق به پای موسیقی های 

روزمره می نشینند .. اگر چند آیه از تو را به یک نفس بخوانند مستمعین 

فریاد می زنند ” احسنت …! ” گویی مسابقه نفس است …


قرآن !‌ من شرمنده توام اگر به یک فستیوال مبدل شده ای حفظ کردن

تو با شماره صفحه ،خواندن تو آز آخر به اول ،‌یک معرفت است یا یک 

رکورد گیری؟ ای کاش آنان که ترا حفظ کرده اند ، ‌حفظ کنی ، تا این 

چنین ترا اسباب مسابقات هوش نکنند .



خوشا به حال هر کسی که دلش رحلی است برای تو .

آنان که وقتی ترا می خوانند چنان حظ می کنند ،‌ گویی که قرآن همین 

الان به ایشان نازل شده است. آنچه ما با قرآن کرده ایم تنها بخشی از

اسلام است.


یادم باشد


یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتیهای بزرگ باشند


یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه کهمی خواهم باشند


یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرمکه من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خودآشتی دهد


یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد



عمری با حسرت و اندوه زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران 
باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم


لحظات از آن توست؛ آبی، سبز، سرخ، سیاه، سفید،... رنگهایی را که

بایسته است بر آنها بزن  روزهایت رنگارنگ